-->

Javascript Optimize Etmek


Merhaba arkadaşlar bir önceki yazımızda sizlere nasıl css dosyalarını optimize etmek hakkında bilgi vermiştim. Şimdi sizlere nasıl javascript dosyalarınız optimize edilir onu anlatacağım. İlk önce buradaki link'den size google'in verdiği eklentiyi Chrome tarayıcımıza kuruyoruz.Adımları sırasıyla sizlere resim olarak anlattım.



Daha sonra hangi web sitemizin javascript dosyalarını optimize edecek isek o web sitemizi açıyoruz ve F12 tuşuna basıyoruz karşımıza öğeyi denetle sayfası çıkacak buradan PageSpeed bölümüne tıklıyoruz.


Daha sonra açılan sekmede Analiz Et veya İncelemeye Başla diyoruz.

Böyle bir ilerleme sayfası karşımıza çıkacak ve analiz sonuçları karşımıza çıkana kadar bekliyoruz.


Böyle bir Öneri Özeti bölümü karşımıza çıkacak.
 Sol kısımdan Yükü en aza indirme kısmına tıklıyoruz ve oradan JavaScript'i küçültün'e tıklıyoruz.

Daha sonra bize sayfamızdaki optimize edilmemiş javasciprt dosyalarını gösterecek. Bizde buradan sadece değiştirebileciğimiz dosyaları optimize edeceğiz ki zaman kaybı olmasın.

Ben sadece kendi hostumuzda barındırdığım javasciprt'i değiştireceğim. İlk olarak kendi orjinal javascript dosyamı göstereyim.

Bu benim google hosting'de barındırdığım javascriptdir.
Bu da eklentimizin vermiş olduğu temiz ve hızlı site açılışı için gerekli javascript dosyamız lütfen javascript dosyalarını yedek almadan değiştirmeyiniz. Aksi halde sorumluluk kabul etmiyorum açılan sayfada CTRL + S basarak dosyamızı kaydedin ve hosting'e yükleyiniz ve gerekli linki değiştiriniz zaten farkı hissedeceksiniz.Diğer konumuzdaki css optimize konusunu kendi web siteniz için uygulamışsanız daha çok fark hissedeceksiniz.Bir daha ki yazımızda görüşmek üzere.

Benzer Konular

2 yorum:

  1. selamun aleyküm kardeşim.. öncelikle benim 2 aydır aradığım konuyu sitende buldum.. bu bilgiyi bize verdiğin için Allah c.c. senden razı olsun...

    şimdi hocam size sorum olacak

    ben tarattırdım fakat sonuç olarak bu linkleri verdi

    Boyutlarını 15.0 KB azaltmak için (28% azalma) aşağıdaki kaynaklarda JavaScript'i küçültün.
    http://cdnjs.cloudflare.com/.../json2.js kaynağının küçültülmesi 13.8 KB tasarruf (80% azalma) sağlayabilir. Optimize edilen içeriğe bakın
    http://cdnjs.cloudflare.com/.../modernizr.min.js kaynağının küçültülmesi 658 B tasarruf (5% azalma) sağlayabilir. Optimize edilen içeriğe bakın
    https://oauth.googleusercontent.com/.../core:rpc:shindig.random:shindig.sha1.js?c=2 kaynağının küçültülmesi, sıkıştırmadan sonra 656 B tasarruf (3% azalma) sağlayabilir. Optimize edilen içeriğe bakın



    buradaki linkleri biz nerede bulabiliriz ?


    Kardeş Son zamanlarda webmaster konuları uzmanlara yönelik anlatılıyor, biz yani bizim gibi acemileri kimse düşünmüyor, :(

    senden ricam kardeşim bu linkleri nereden düzelte bilirim yardımcı olursanız sevinirim..

    ayrıca siten çok güzel bilgi dolu artık takipçinim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğine baktım ancak bir sonuç bulamadım ama benim anlattığım gibi tema içerisindeki değiştirebildiğin kadar dosyayı optimize edersen yeterli olur. Diğerlerinin bir önemi yok zaten cloudflare ve googleusercontent çok hızlı bir sunucuya sahiptir bir zararı olmaz.

      Sil