-->

Web Site Kurarken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Web site kurarken nelere dikkat edip nelere göre web site sitesi kurmalıyız. Merhaba arkadaşlar bu yazımızda sizlere web sitesi kurarken dikkat etmeniz gereken kurallardan bahsedeceğim. İlk olarak sitemizin içeriği ne olacak onu belirlemeliyiz yani hangi kategoride yayın yapacağız. Eğer illegal içerikli bir site kuracaksanız bu yazıyı okumanıza gerek yok. Şimdi Türkiye'de kayıtlı milyonlarda domain var en büyük siteler ney ? tabi ki teknoloji siteleri, program indirme siteleri ve oyun inceleme siteleri bunlar günlük hayatta en çok girdiğimiz siteler.

Şimdi ne içerikte site açmalıyız öncelikle ondan bahsetmek istiyorum. İlk olarak kendinize şunu sorun "Ben en iyi neyi yapabiliyorum ?" eğer gerçekten bir konuda uzmansanız ve o işi gerçekten yapmaktan sıkılmayacak iseniz o alanda bir web sitesi kurun örnek ile açıklamak gerekir ise farz edelim ben html ve css hakkında çok fazla bilgiye ve deneyime sahibim ama oyunlar hakkında bir bilgim yok ben şimdi gidip oyun sitesi açarsam nasıl özgün içerik üretirim ? Diye bir soru karşıma çıkacak tabi ki içerik üretemeyeceğiz çünkü bir şey bilmiyorum o zaman ben html ve css ile bir şeyler yapıp tasarımlar hazırlayıp kendi yazdığım kodları yayınlar isem içerik üretebilirim tabi ki sevdiğim işi yaptığımdan dolayı hem mutlu hem de istekli olacağım.

Kategorimizi belirledik peki domain ne alacağız. Şimdi aslında kişisel domain ile olabilir yani emrebagcuvan.com gibi ancak bu bizim yada benim isteklerimi ve isteklerinizi kırabilir yada sitenize gelen ziyaretçi bir uğrar bir daha uğramaz çünkü sizin ismini ezberlemek zorunda kalır onun için güzel bir domain bulmamız şart örnek olarak htmlcss.com , htmlcsstasarimlar.com gibi akılda kalıcı domainler bularak sitemizin direk olarak hiti bile artacaktır ve arama motoru hacmi olacağında çok kısa sürede olumlu etki göreceksiniz.

Şimdi domain hazır geldi tasarıma tasarımımız alışılmışın dışında olursa bu size fayda sağlayacaktır neden diye sorarsanız yine bir örnek ile açıklamaya çalışayım. Şimdi ben bir kullanıcı olsam sitenin ilk olarak içeriğine daha sonra tasarımına bakarım eğer aradığımdan daha fazla bir içerik mecvut ise tekrar girerim tabi tekrar girmem için sitenin ismini ya ezberlemem gerekir yada bir kenara yazmam gerekir. Bu da bize organik doğal hit kazandıracaktır. Böylelikle sitemize gelen bir kullanıcı aradığı şeyi bulamaz ise bizimle iletişime geçecek ve bizden yardım isteyecek yada konuların altına yorum atacak bunlar organik olacağından arama motorları bunları sever.

Domain, içerik ve tasarım hazır şimdi geriye hosting seçimi kaldı şimdi ilk başta küçük bir hosting ile başlayabiliriz hatta forum sitelerinde sponsor hosting'ler var onlardan alıp bir iki ay kadar siteyi sponsor hosting'de tutabiliriz ancak bunu tavsiye etmiyorum çünkü site bir anda kapatılır bir sorun çıkar emekleriniz boşa gidebilir imkanınız var ise ücretli bir hosting alın tabi hosting alırken çevrenizdekilere danışın. Şimdi sitemizi bir süre ücretsiz hosting'de tutarak analiz yapalım ki ücretli hosting alınca sitemiz yavaşlamasın. Baktık günlük 300 - 400 tekil hit almaya başladık misal olarak ve her gün doğal yollardan artıyor. Eğer her gün artıyorsa bir hafta sitenizin hit verilerini takip edin eğer gerçekten yeni girişler oluyorsa siteniz başarıya doğru gidiyor. Belli bir süre sonra sitenizin trafiği ve alanı yetmeyecek ve ücretli hosting'e geçiş yapacağız ücretli hosting'e geçiş yaparken sitemizin hitiniz günlük 1000, 1500 gibi bir tekil hit var ise sınırsız trafikli ve yüksek alanlı bir hosting seçimi yapın ve mutlaka 7/24 destek veren bir hosting olsun çünkü bir sorun olur ve siz müdahale edemeyecek bir sorun olursa hemen iletişime geçip düzeltilmesi gerekir aksi halde hit düşüşü yaşanır ve uzun süre etkisinde kalırsınız.

10 - 20 TL daha ucuz olsun diye uygun fiyatlı hosting arayışı içine kesinlikle girmeyin internette çok okuyoruz uygun fiyata aldık ama madur'uz sizde bu duruma düşmemek için gerekirse 10 - 20 TL daha fazla ücret verin eğer gerçekten işinizi severek yaparsanız bir süre sonra sizin için bu sevdiğiniz iş ekmek kapısı olabilir. Ben ekmek yemiyorum buradan ancak işimi seviyorum burada vakit harcamak beni mutlu ediyor zamanı gelirse ekmek de yeriz. Birde sitenizde özgün yazı girin alıntı yazı girmektense ayda bir özgün yazı girseniz bile bunun faydası var. Ben size deneyimlerimden bahsettim ancak genel olarak da bir çok kişinin deneyimi böyle umarım sıkılmadan okuduğunuz ve ne demek istediğimi anlamışsınızdır bir sonraki yazımızda görüşmek üzere.

Benzer Konular

4 yorum:

  1. Yeni başlayanlar, başlamak isteyenler için güzel bir makale olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Hosting Konusuna katılıyorum ucuz diyipte 10-15 tl ye almayın çok arkadasım var bu konuda magdur olna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ever bir çok kişi buna dert yanıyor ancak hala ucuz hosting aramanın peşinde

      Sil