-->

Oracle Virtual Box Sistem Kurulumu Resimli

Merhaba sevgili okurlarımız bir önceki yazımızda oracle virtual box kurulumunu resimli olarak anlatmıştık.Şimdi bu yazımızda sizlere nasıl bir bilgisayar veya sistem kurmayı göstereceğim. Bu sistem ile ne yapacağız kısaca ondan bahsedeyim. Örnek veriyorum kullandığınız bilgisayarda bir program çalışmıyor hemen bu sisteme programı atarak üzerinde oynama yapabilirsiniz veya kendi bilgisayarınızda yaptığınız her işi o sistemde de yapabilirsiniz.Bu yaptığımız işlemlerden sonra son aşamadan sonra, işletim sistemi kurmanız gerekiyor. Yani bilgisayarınıza nasıl ilk kurulumu yaparken format atıyorsanız bu bilgisayara da format atıyorsunuz.


1. Adım: Sol üst kısımda Dosya menüsünün altından yeni butonuna basıyoruz.

2. Adım: Adı yazan yere istediğiniz bir şeyi yazabilirsiniz isterseniz oraya hangi işletim sistemini kuracaksanız onu yazın.Türü kısmından hangi işletim sistemini kuracaksanız onu seçin, daha sonra sürüm yazan yerden hangi sürümü kuracaksanız onu seçin ben Windows XP kuracağım için onu seçtim.



3. Adım: Bu adımda oluşturacağımız sistemin özelliklerini seçiyoruz.Buradaki özellikler ana bilgisayardan alarak sistem yapacaktır. Benim bilgisayarımın ram'ı 8 GB olduğu için ben sanal makineye 2 GB ram veriyorum sizde uygun bir ram verebilirsiniz.



4. Adım: Bu adımda sanal makinemize sabit diski oluşturuyoruz ve Oluştur diyoruz.



5. Adım: VDI işaretli ise İleri diyoruz.



6. Adım: Değişken olarak ayrılan işaretleyip İleri diyoruz.



7. Adım: Bu adımda depolama yeri ayarlıyoruz ben 25 GB depolama alanı bana yeter sizde uygun bir depolama alanı kendinize göre ayarlıyorsunuz ve Oluştur diyoruz.



8. Adım: Bu adımdan sonra sanal makinemiz kurulmuş oldu şimdi sanal makinemiz için nasıl bir işletim sistemi kuracağız onu göstereceğim. BilginPortal.net makinesi seçili iken Başlat butonuna basıyoruz.



9. Adım: Böyle bir adım karşımıza geliyor. Hiç bir değişiklik yapmadan Başlat diyoruz.



10. Adım: Eğer böyle bir ekran karşınıza çıkarsa bütün adımlar doğru demektir.Sağ üstten kapatıyoruz ve küçük bir pencere karşımıza çıkacak buradan Makineyi kapat diyoruz.



11. Adım: BilginPortal.net seçili olarak sağ tık yapıyoruz ve Ayarlar butonuna basıyoruz.



12. Adım: Açılan pencerede Depolama seçeneğine tıklıyoruz.Depolama Ağacı kısmından Anamakine Sürücüsüne tıklıyoruz ve sağ kısımdan küçük cd içeretine basıyoruz buradan bir işletim sistemi çalıştırmamızı istiyor.Ben eklediğim için seçiyorum. Sizde eklemek isterseniz en üst ksıımdan Sanal bir CD/DVD disk dosyası seçin... butonuna basıyoruz ve .iso dosyamız nerede ise onu tıklıyoruz.Daha sonra burayı kapatıp sistemi başlattığımız zaman hangi işletim sistemini seçtiyseniz o çalışmaya başlayacak. Eğer çalışmaz ise bütün adımları tekrar kontrol etmenizde fayda var.




Benzer Konular

1 yorum: